Ο Μ. Βολουδάκης σε διημερίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

18 Μαρτίου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Βολουδάκης σε διημερίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο Βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. Μ. Βολουδάκης συμμετείχε ως εκπρόσωπος της ΝΔ στην διημερίδα που οργάνωσε στην Αθήνα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με θέμα «Ο ρόλος των Ελληνικών Κρατικών Αεροδρομίων και οι Επιπτώσεις από την Ιδιωτικοποίησή τους». (Σημειώνεται ότι ο Μ. Βολουδάκης έχει οριστεί από την κοινοβουλευτική ομάδα της Ν.Δ. υπεύθυνος του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών).
Στη τοποθέτησή του ο βουλευτής ανέφερε ότι τα αεροδρόμια είναι σημαντικοί πόλοι ανάπτυξης τόσο για την εθνική οικονομία συνολικά, όσο και για τις τοπικές οικονομίες στις οποίες βρίσκονται. Στόχος του προγράμματος της Ν.Δ. είναι σύγχρονα αεροδρόμια, με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών τόσο για τον ξένο επισκέπτη, όσο και για τον ντόπιο επιβάτη, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Για την επίτευξη του στόχου αυτού πρέπει να εξετάσθούν όλα τα διαθέσιμα μέσα , συμπεριλαμβανομένης και της σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα. Ο Μ. Βολουδάκης διευκρίνισε ότι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας αλλά και η ιδιοκτησία των υποδομών των αεροδρομίων προφανώς είναι και θα παραμείνει κρατική. Τόνισε ακόμη και το αυτονόητο, ότι οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ είναι και θα παραμείνουν δημόσιοι υπάλληλοι, και σε καμμιά περίπτωση δε πρόκειται να θιγούν εργασιακά τους δικαιώματα. Ρόλος για ιδιώτες μπορεί να υπάρχει στη χρηματοδότηση έργων αναβάθμισης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού αεροδρομίων, ή και δημιουργίας νέων όπως συμβαίνει με το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου.
Η χρηματοδότηση για έργα σε αεροδρόμιο μπορεί να παρέχεται από τον ιδιώτη έναντι εσόδων από εκμίσθωση χώρων, από παράλληλες εμπορικές δραστηριότητες, από παροχή υπηρεσιών κλπ. Σε καμμιά περίπτωση δεν συνιστά «εκποίηση» των αεροδρομίων. Ο βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. τόνισε ότι θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις δυνατότητες χωρίς δογματισμούς που θεοποιούν είτε το κράτος είτε την αγορά.
Ο Μ. Βολουδακης αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο των Χανίων, λέγοντας ότι είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο γρήγορα τρέχουν οι εξελίξεις στον τομέα και πόσο είναι δύσκολο το περιορισμένο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να επαρκέσει για να καλύψει όλες τις ανάγκες: αν και είναι ένα σχετικά καινούργιο αεροδρόμιο, ήδη χρειάζεται αναβάθμιση και επέκταση, και μάλιστα το συντομότερο.
Καταλήγοντας, ο Μ. Βολουδάκης ανέφερε ότι προκαλεί κατάπληξη το γεγονός ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση, η οποία πρώτη προώθησε μεγάλες συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, παρουσιάζεται σήμερα να κατηγορεί τη μέθοδο αυτή. Διαμαρτύρονται για το υψηλό κόστος του αεροδρομίου των Σπάτων αυτοί που υπέγραψαν τη σχετική σύμβαση παραχώρησης! Αν έγιναν λάθη στην τότε διαχείριση της κατασκευής και της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα, θα πρέπει να διδαχθούμε από τα λάθη αυτά ώστε να καταφέρουμε να επιτύχουμε αντίστοιχου επιπέδου έργα και υπηρεσίες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το Βουλευτή Χανίων της Ν.Δ. οι οποίες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν μετά από μελέτη όλων των στοιχείων και εκτενή διαβούλευση με τους χρήστες των αεροδρομίων, τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινωνίες.