Επίκαιρη ερώτηση για το Αεροδρόμιο Χανίων

Δυνατότητα διπλασιασμού της κίνησης στην περίοδο αιχμής, με ένα νέο ραντάρ!

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο Βουλευτής Χανίων της ΝΔ Μανούσος Βολουδάκης προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Μ.Χρυσοχοϊδη. Με την ερώτησή του ο Βουλευτής Χανίων ζητά την ένταξη στο ΕΣΠΑ της προμήθειας νέου ραντάρ προσέγγισης για το αεροδρόμιο Χανίων, το οποίο μπορεί να επιτρέψει διπλάσιο αριθμό ανά ώρα προσγειώσεων, αυξάνοντας αντίστοιχα την τουριστική κίνηση. Τονίζει ο Μ.Βολουδάκης ότι το έργο που έχει ξεκινήσει αφορά μόνο την επέκταση του κτιρίου, που δεν επαρκεί από μόνη της για την επίτευξη του ζητούμενου, που είναι η αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Μ.Χρυσοχοϊδη

Θέμα : Έργα Αναβάθμισης του Αεροδρομίου Χανίων

Μετά από πολλές περιπέτειες, το έργο της επέκτασης του Αεροδρομίου Χανίων, έχει ήδη ξεκινήσει. Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη για την πιο σημαντική υποδομή του νομού Χανίων, με ιδιαίτερο ρόλο στην ανάπτυξη ολόκληρης της Κρήτης.

Όμως το έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη αφορά κτιριακές υποδομές και μόνο. Απαραίτητες μεν, πλην όμως όχι επαρκείς για την κάλυψη των αναγκών του τουρισμού της Κρήτης. Μια ουσιαστική αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων, προϋποθέτει παράλληλα μια επέκταση της πίστας, και – κυρίως – την εγκατάσταση ενός σύγχρονου και τεχνολογικά επαρκούς ραντάρ προσέγγισης. Τα έργα αυτά, έχουν κόστος πολύ μικρότερο από το έργο της κτιριακής επέκτασης, αλλά έχουν συγκριτικά πολύ μεγαλύτερο όφελος για τις δυνατότητες του αεροδρομίου. Θα έπρεπε δε να έχουν δρομολογηθεί πριν την έναρξη του έργου της επέκτασης, καθώς αυτά και μόνο είναι που θα διασφαλίσουν τη δυνατότητα αύξησης της κινήσεως, που είναι και το βασικό ζητούμενο.

Είναι χαρακτηριστικά τα δεδομένα τα σχετικά με το ραντάρ προσέγγισης: Σήμερα, ο μέγιστος αριθμός των προσγειώσεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν είναι 5/ώρα. Ένα σύγχρονο ραντάρ προσέγγισης, προϋπολογισμού περί τα 4 εκ.ευρώ, μπορεί να ανεβάσει τον αριθμό των πτήσεων στις 12/ώρα. Πρόκειται για δυνητικό διπλασιασμό της τουριστικής κινήσεως την περίοδο της αιχμής, η οποία μπορεί να δημιουργήσει πραγματικά νέα δεδομένα στην τοπική οικονομία. Σε περίπτωση που δεν προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του ραντάρ, η επέκταση του κτιρίου καθίσταται άνευ ουσιαστικής σημασίας, καθώς το αεροδρόμιο δε θα μπορεί να δεχθεί πτήσεις περισσότερες από όσες δέχεται σήμερα.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι η αγορά νέου ραντάρ για το Αεροδρόμιο Χανίων, μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Σχετική προεργασία έχει γίνει ήδη από την Υ.Π.Α., έχει δε ήδη γίνει σχετική πρόβλεψη στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθείων του 2013.

Όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου της επέκτασης του κτιρίου ξεπερνά τα 110 εκατομμύρια ευρώ, είναι αδιανόητο να μην προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών και στο απαραίτητο συμπληρωματικό έργο της αναβάθμισης του ραντάρ προσέγγισης, το οποίο στοιχίζει λιγότερο από 4% του έργου της επέκτασης.
Kαθώς από την υλοποίηση ή μη του έργου αυτού εξαρτώνται στον ένα ή τον άλλο βαθμό όλες οι επενδύσεις οι σχετικές με τον τουρισμό που μπορούν να γίνουν στο νομό Χανίων, η διευκρίνιση των προθέσεων της κυβέρνησης καθίσταται επείγουσα.

Ερωτάται ο Υπουργός:

– Προτίθεται να προβεί σε ένταξη στο ΕΣΠΑ έργου αναβάθμισης του ραντάρ προσέγγισης του Αεροδρομίου Χανίων , και πότε ;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μανούσος Γ. Βολουδάκης