Παρέμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις»

ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε πρόεδρε, για εμένα έχει ιδιαίτερη σημασία η ρύθμιση που έρχεται με το άρθρο 25 του νομοσχεδίου που συζητάμε σήμερα με το οποίο θεσμοθετείτε και ρυθμίζονται όσα πρέπει γύρω από το πλοίο ασφαλείας που θα καλύπτει σε έκτακτες περιπτώσεις την Ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών. Είναι πάγιο αίτημα των νησιών και της Κρήτης και ιδιαίτερα η θεσμοθέτηση αυτού ακριβώς του πλοίου ασφαλείας και αυτό γιατί τα νησιά μας και ιδιαίτερα η παραγωγή πρωτογενών προϊόντων, πρωτογενών ευπαθών προϊόντων στα νησιά έχουν στο παρελθόν, σε κάποιες περιπτώσεις, σε αρκετές περιπτώσεις, πέσει θύματα κατάχρησης του δικαιώματος της απεργίας.

Και λέω κατάχρησης γιατί βεβαίως το δικαίωμα της απεργίας Συνταγματικά είναι κατοχυρωμένο και κανείς δεν το θίγει και δεν μπορεί να το θίξει, όμως δεν είναι δυνατόν μια οποιαδήποτε επαγγελματική κατηγορία να επιλέγει να κάνει πολυήμερη απεργία, στο διάστημα κατά το οποίο κάποιες άλλες κοινωνικές ομάδες είναι απόλυτα εξαρτημένες από αυτήν. Και εννοώ συγκεκριμένα το φαινόμενο που έχουν ήδη κατά επανάληψη στο παρελθόν, στα διαστήματα κατά τα οποία οι αγρότες έχουν την παραγωγή να στείλουν, ειδικά στις κορυφές παραγωγής και στις κορυφές της ζήτησης από τα μεγάλα αστικά κέντρα, σε τέτοιες περιόδους να βλέπουμε πολυήμερες απεργίες.

Άρα, λοιπόν, πολύ καλά κάνετε κ. Υπουργέ και θεσμοθετείται το πλοίο ασφαλείας και πραγματικά σας τιμά και μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων γύρω από το θέμα έρχεται μια τέτοια ρύθμιση. Οι συνάδελφοι οι οποίοι αντιδρούν, καταλαμβάνω τις πολιτικές τους τοποθετήσεις, όσοι όμως εκλέγονται σε νησιά θα πρέπει να εξηγήσουν στους πολίτες των νησιών τη θέση τους. Πιστεύω ότι θα πρέπει να το κάνουν με έναν τρόπο ειλικρινή και θα πρέπει όσοι είμαστε, όσοι εκλέγονται σε νησιά να κάνουμε μια συζήτηση ειλικρινή γύρω από αυτό το θέμα, γιατί δεν μπορεί σε αυτή την περίπτωση να πατάει κανείς σε δύο βάρκες.

Πιστεύω ότι στην διατύπωση του άρθρου θα πρέπει να γίνει σαφές, αναφέρεστε στην επείγουσα κοινωνική ανάγκη και σωστά, πιστεύω ότι προς αποφυγή παρεξηγήσεων στο άρθρο αυτό που αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία γνωμοδοτεί το συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να αποφασίσει ο Υπουργός στη συνέχεια, πρέπει να υπάρχει πιστεύω ρητή αναφορά και στις ανάγκες της μεταφοράς πρωτογενούς παραγωγής. Δηλαδή, να εξειδικεύεται, χωρίς να περιορίζεται σε αυτό, αλλά να εξειδικεύεται ότι η επείγουσα κοινωνική ανάγκη είναι και αυτή η ανάγκη της μεταφοράς. Και τότε θα φανεί πολύ καθαρά και το πλήρες περιεχόμενο της διάταξης αυτής και τότε θα ήθελα πραγματικά γιατί είμαι περίεργος οι συνάδελφοι οι οποίοι αντιδρούν σήμερα και εκλέγονται σε νησιά τι θα έχουν να πουν στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους των νησιών. Αυτά για το άρθρο 25.

Θα ήθελα δύο ακόμα επισημάνσεις κ. Υπουργέ, φέρνεται κάποιες αλλαγές, εμμέσως στο ζήτημα του αλιευτικού τουρισμού. Είναι σωστές γιατί απλοποιούνται οι διαδικασίες, πρέπει όμως να τους να επισημάνω αν και δεν είναι δικό σας το πρόβλημα εδώ, δεν είναι δική σας η καθυστέρηση, ότι έχει καθυστερήσει η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης που προβλέπεται από τον προσφάτως ψηφισθέντα νόμο 4179/2013, ο οποίος θα διευκρινίσει πως εκδίδονται οι άδειες του αλιευτικού τουρισμού. Έχει ψηφιστεί από πέρυσι ο νόμος και υπάρχουν πολλοί αλιείς ενδιαφερόμενοι. Αρχίζει η τουριστική σεζόν και όπως πάει το πράμα δεν θα προλάβουν να εκδώσουν τις άδειες.

Γνωρίζω ότι επισπεύδων είναι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και έχω καταθέσει την Ερώτηση γι’ αυτό στη Βουλή και μάλιστα επειδή δεν απαντήθηκε εγκαίρως από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, την επανακατέθεσα ως Επίκαιρη Ερώτηση. Όμως, κύριε Υπουργέ, έχετε έστω και εμμέσως σχέση με το θέμα, θα σας παρακαλούσα λοιπόν να παρέμβετε και εσείς για να λυθεί το ζήτημα αυτό από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.Θα ήθελα να σας επισημάνω και άλλο ένα ζήτημα το οποίο οι υπηρεσίες σας το γνωρίζουν. Υπάρχει ένα ζήτημα που αφορά δύο σειρές Ανθυπασπιστών του Λιμενικού Σώματος, αυτούς οι οποίοι ως Κελευστές το 1999 και το 2000 μπήκαν στη Σχολή. Αυτές οι δύο σειρές έχουν αδικηθεί έναντι των συναδέλφων τους από τις μετέπειτα αλλαγές της νομοθεσίας. Σήμερα φέρουν τον ίδιο βαθμό, είναι Ανθυπασπιστές και αυτοί όπως και άλλοι συνάδελφοί τους που έχουν πάρει το βαθμό τρία χρόνια νωρίτερα. Ζητάνε και πιστεύω ότι είναι εύλογο δίκαιο και χωρίς άλλες συνέπειες, ζητάνε χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο, χωρίς διεκδίκηση αναδρομικών, ζητάνε να τους αποδοθεί αναδρομικά ο βαθμούς από την ημερομηνία που θα την εδικαιούντο εάν δεν είχε γίνει αλλαγή της νομοθεσίας, τότε που έγινε. Πιστεύω ότι είναι δίκαιο αίτημα χωρίς δημοσιονομική επιβάρυνση, είναι ένα αίτημα που δεν έχει αναπαραγωγή σε άλλες κατηγορίες, θα κλίσει και θα δικαιώσει κάποιους ανθρώπους οι οποίοι αυτή τη στιγμή νιώθουν αδικημένοι έναντι των συναδέλφων τους.

Σας ευχαριστώ.

ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ: Το θέμα που σας έθεσα με τους Ανθυπασπιστές μπορεί να πει κάποιος ότι είναι ελάσσων, σε σχέση με άλλα θέματα που συζητάμε, αλλά παρόλα αυτά είναι ένα ζήτημα δικαιοσύνης. Το ξέρει η υπηρεσίας σας. Πώς το βλέπετε; Έχετε θέση;

ΜΙΛΙΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου): Με συγχωρείτε που ξέχασα να σας απαντήσω. Και αυτό το θέμα είναι στα υπό εξέταση θέματα της συνολικής αλλαγής που γίνεται στα πλαίσια του Αρχηγείου. Το αντιμετωπίζω σαφέστατα θετικά, όμως, δεν μπορεί και αυτό να αντιμετωπιστεί αποσπασματικά.